Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Meeting del turismo a Messina: 25 buyers ospiti in città per scoprire il territorio e le sue bellezze

Sarà presentato mercoledì 11 ottobre, alle ore 10, nel salone delle Bandiere a palazzo Zanca, il programma del “Meeting Tourism Messina”, il primo evento che porterà in città buyers, influencer e giornalisti del settore turistico a conoscere il territorio attraverso una full immersion di escursioni, dibattiti, workshop e incontri programmati con gli operatori culturali locali.
Ad annunciarlo in conferenza stampa sarà il sindaco Federico Basile con l’assessore al Turismo Enzo Caruso, insieme all’assessore alle Attività Produttive Massimo Finocchiaro e al direttore generale Salvo Puccio.
L’evento, organizzato per la prima volta a Messina e che rientra nella strategia di promozione della città e delle sue peculiarità artistiche, ambientali ed enogastronomiche, si pone come obiettivo non solo quello di far conoscere in modo diretto le unicità del nostro territorio, ma anche quello di mettere in contatto gli operatori del turismo locale con tour operator nazionali ed esteri per l’inserimento del “pacchetto Messina” e delle sue eccellenze negli itinerari del turismo esperienziale.
Dopo un lungo percorso di preparazione, coordinato dall’assessore Caruso, d’intesa con il sindaco Basile, Messina, grazie a partner istituzionali e commerciali, si presenta agli operatori del turismo nazionale ed estero per l’avvio di una strategia rivolta all’incoming, auspicando risultati attesi che concorreranno con quelli legati alla partecipazione delle fiere di settore.

Related posts